Combat for Sexual Energy

Toto je můj další zamilovaný Astrofocus.  Z mnoha desítek děl jsem vám vybíral právě své srdcovky. Kostra zápasu o sexuální energii, tedy slečna a obraz, vznikala v severní Indii v atmosféře plné hledačů duchovna. Všichni mluvili o hadí síle v našem rozkroku, která by se měla vztyčit jako kobra uvnitř našeho těla, a tím nám dát magickou sílu změnit svůj život. Kobra a tanečník v prvních dnech roku 2007 dílo doplnili do finální podoby. Byli foceni ve skvělém týdnu, kdy jsem fotografoval střední Maroko v přítomnosti ženy z Astrofocusu Soustřeď se na srdce. Pyramidu se sfingou za hlavou a dnes slavného faraona Tutanchamona u kolene jste zřejmě poznali.

Citace o Astrofocusu Combat for Sexual Energy ze skript kurzu Jaroslava Dobeše (tento text doposud není zveřejněn, ale jemu předcházející kapitolu si můžete přečíst zde >> Portrét duše):

"V Astrofocusu Combat for Sexual Energy  jsem obraz Melancholie začlenil coby symbol vyššího poznání mezi beduínského tanečníka - symbol proudící energie - a kobru vyfocenou na slavném marakešském náměstí. Kobra s anchem - křížem uctívaným mnišskou komunitou ve francouzském Vezelay, symbolizují princip, že energie podobně jako nůž není ani špatná ani dobrá, ale že záleží na „bojovníkovi“,  jestli ji promění v dobro a nebo ve zlo. Kámen mudrců je těsně nad hlavou kobry a část číselné „jantry“ je na hrudi beduína.

Teď, pro naši práci reinkarnace dovolené do Astrofocus® horoskopu, jsem vybral mědiryt Melancholie od  Albrechta Dürera, protože dílo je opředeno mystickými legendami a přeplněno alchymistickými symboly, jako je právě Kámen mudrců či matematická „jantra“.

Dürer tvořil v době obrovského rozmachu alchymie. Tato věda přežívá dodnes ve svém dítěti jménem chemie; ta nám lidem ulehčuje každodenní život skrze tisíce výrobků jako šampón nebo benzín, ovšem její matka alchymie měla ještě mnohem vyšší cíle. Snažila se pochopit smysl světa a překonat lidskou smrtelnost. K tomuto účelu využívala tisíce symbolů. Alchymisté byli takoví mistři kódování do symbolů, že dnes jejich knihám nikdo nerozumí, a skeptici tvrdí, že jim nerozuměli ani samotní autoři.
Mnohé tyto symboly byly propojené s astrologií. Pokud byste tehdejšímu alchymistovi řekli: „Dürer železnou jehlou ryje do mědi Kámen mudrců“, chápal by to asi takto:
„Aha, takže Dürer saturnskou moudrostí nutí svou marsovskou živočišnou energii, aby sloužila k dosažení nejvyšších hodnot lidského života.“   (Právě pro tuto skrytou symboliku jsem Melancholii zařadil do Astrofocusu Combat for Sexual Energy).

A nebo by si takový alchymista o rytí jehlou do mědi myslel, že Dürer vypočítává něčí horoskop. Protože železo v jeho době nebylo jen symbolem pro Saturn, ale také pro jednu z posvátných věd, tedy astrologii (v té době včetně astronomie), zatímco měď zastupovala aritmetiku a Mars. Pokud si někdy zkusíte nakreslit horoskop bez počítače, zjistíte, že to skutečně je takové rytí jehlou do mědi.
Budete-li symboliku Astrofocusu rozvíjet tímto alchymistickým směrem, určitě se máte na co těšit. Ale teď se vraťme k využití Melancholie coby podkladového obrazce.
Vybral jsem ji nejenom pro pestrý symbolikon. Podívejte se na ni znova. Vidíte to? Dürerova Melancholie připomíná koláže. Pokud budete na univerzitě studovat grafický design, výrobu plakátů, log atd., setkáte se tam nejenom s Picassem, kolážisty XX. století, ale také s renesančním jménem Dürer; právě on bývá považován za praotce grafiky."

A ještě jedna citace osvětlující princip Astrofocusu Combat for Sexual Energy       
(Tento úryvek z připravované knihy Jaroslava Dobeše Spiritual Trekking doposud nebyl zveřejněn, ale jemu předcházející kapitolu si můžete přečíst zde >> Expedice ducha za devatero hor II)

".... Hadi jsou záhadným symbolem života. Někdy dobrým a jindy hrozným. Těžko se vyznává ve snáři, pokud chcete vysvětlit sen s hadem. Může to znamenat zradu blízké osoby, lži, pomluvy, ale také první sex s dlouho sváděnou partnerkou a nebo skvělou meditaci s kundalini v zádech.

Kundalini je v józe označení pro energii života, která obsahuje sex, prachy, ale i víru. Záleží na každém z nás, jak ji užije. Had kundalini je stočen někde na úrovni vašich pohlavních orgánů a občas stoupá k solar plexu, což cítíme jako nadšení do života, či projektu, a zřídka, ale také, vystoupá až do srdce, což cítíme jako lásku a soucitnost. Jogíni se snaží, aby prošel i hlavou až k nebesům. Když se vedou v knihkupeckých koutcích duchovní literatury nekonečné debaty, často zde v rozhovoru dvou duchovních hledaček můžeme zaslechnout:  " A najednou se mi dole probudila kundalíná!" Znám jednoho pána, co přesně toto uslyšel, když hledal nějakou knihu o II. světové válce, a zvědavě se přesunul do koutku literatury, kde hezké ženy mluví o probouzení "kundy-líné". Nakonec, aby nevypadal jako šmírák, si koupil nějakou knihu. Ta ho doma na toaletě zaujala natolik, že se začal duchovnem New Age seriozně zabývat a dnes je z něj velmi pokročilý adept jógy. Vidíte, cesty páně jsou skutečně nevyzpytatelné.

Šaktismus je zvláštní větev hinduismu zabývající se ženskou energií. Hora třetí úrovně Expedice ducha se jmenuje Manaslu. Často se upozorňuje na podobnost se jménem posvátného jezera Manasarovaru, což je překrásné jezero ležící na úpatí hory Kailáš. Hory, ke které zamíříme na věčnou Kora pouť poté, až zdoláme všech devět úrovní Expedice ducha. Manaslu má soujmenovkyni také v hadí bohyni Manasa. V Bengálsku, odkud hadí bohyně pochází, ještě dnes naleznete vesnice jako Choto Pashla, ve které mezi lidmi žije přes 3000 jedovatých kober, kterých se smí dotknout jen kněz. Ten tvrdí, že tyto posvátné kobry ještě nikdy nezabily člověka; lékaři z okolních nemocnic mají na věc jiný názor. „Brejlaté“ kobry sem měla v roce 911 seslat právě bohyně Manasa.

Podobná hadí bohyně nás na třetí úrovni zavede i do starého Egypta. Kobra-bohyně Wadjet zde hlídala faraóny. Propojenost kundalini s akciemi, sexem a náboženstvím si na Manaslu můžeme ukázat názorně. Poté, co Japonci zahájili pokusy o první zdolání této osmitisícovky, spadla na místní klášter lavina. Klášter byl zničen a mnoho mnišek přitom zemřelo. (Bylo asi dvacet obětí.). Místní vyhnali Japonce od hory. Věřili, že neštěstí způsobili duchové jako trest za zprznění Manaslu. Báli se i nadále, ale peníze jejich nechuť riskovat hněv Manaslu překonaly. Japonci jim zaplatili krásný nový klášter, a tak pak po čtyřletém snažení skutečně stanuli na vrcholu posvátné hory...".